Σάββατο 26 Νοεμβρίου 2016

Κορινθιακός... ανακαλύπτοντας τη μικρή μας θάλασσα

Οι μαθητές της Δ τάξης  επισκέφθηκαν την Τετάρτη 11 Μαΐου 2016, τον Ναυτικό Όμιλο Κιάτου όπου συμμετείχαν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα

 "Κορινθιακός... ανακαλύπτοντας τη μικρή μας θάλασσα"

από τους εκπαιδευτές του Κέντρου Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης Σικυωνίων  που έχει έδρα του, το χωριό Κλημέντι της ορεινής Κορινθίας.

Η επίσκεψη εντάσσεται στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων του περιβαλλοντικού προγράμματος καινοτόμων δράσεων «Νερό…πηγή ζωής».

Το πρόγραμμα παρείχε τη δυνατότητα στους μαθητές για ευαισθητοποίηση στα σημαντικά περιβαλλοντικά θέματα που αφορούν στον Κορινθιακό κόλπο.


Πιο αναλυτικά: Οι μαθητές αρχικά γνώρισαν από την εκπαιδεύτρια μέσω  προβολής powerpoint τον «κόσμο» στη θάλασσα του Κορινθιακού και την οικολογική, οικονομική, πολιτιστική και κοινωνική σημασία της. Στη συνέχεια κατανόησαν τις επιπτώσεις που έχει δημιουργήσει η ανθρώπινη δραστηριότητα στα θαλάσσια οικοσυστήματα (απειλούμενα θαλάσσια είδη, υπεραλίευση, μόλυνση, ρύπανση).

Με ειδικά φύλλα εργασίας και εκπαιδευτικά βίντεο γνώρισαν την ποικιλομορφία των οικοσυστημάτων της παράκτιας  ζώνης   (διατήρηση ευαίσθητων οικοσυστημάτων όπως τα λιβάδια της Ποσειδωνίας). Συμμετείχαν σε βιωματικά εργαστήρια όπου συνειδητοποίησαν το μέγεθος των κινδύνων που απειλούν το παράκτιο οικοσύστημα ως αποτέλεσμα της ανθρώπινης παρέμβασης.


Κατόπιν έγινε στους μαθητές επίδειξη του σκάφους Optimist, από ειδικό εκπαιδευτή, όπου γνώρισαν τα μέρη του σκάφους, την ειδική στολή, το σωσίβιο και έκαναν εξάσκηση σαν μικροί ιστιοπλόοι. Ακολούθησε η επίδειξη τεσσάρων ειδών ναυτικών κόμπων στους μαθητές και εξάσκηση σε αυτούς, μια βιωματική δραστηριότητα που προκάλεσε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και ενθουσιασμό.


Στη συνέχεια οι μαθητές χωρίστηκαν σε τρεις ομάδες: Δελφίνια, Γλάροι και Κοράλλια αντίστοιχα και παρέλαβαν τον κατάλληλο εξοπλισμό και φύλλα εργασίας για να υλοποιήσουν τις δραστηριότητες πεδίου.


Οι δραστηριότητες πεδίου που πραγματοποιήθηκαν είχαν ως σκοπό πέρα από τις γνώσεις που θα αποκομίσουν οι μαθητές, την εκτίμηση της αξίας του παράκτιου και θαλάσσιου οικοσυστήματος και  την  επαφή  με τη λογοτεχνία, την ποίηση, την μυθολογία και τη λαϊκή παράδοση που σχετίζεται με τη θάλασσα.

Τα παιδιά:
  • Με τη βοήθεια της πυξίδας, του ανεμολόγιου-ανεμοδείκτη βρήκαν από ποια κατεύθυνση κινείται ο άνεμος.
  • Έγιναν μικροί μετεωρολόγοι και μέτρησαν τη θερμοκρασία αέρα, εδάφους και νερού.
  • Εκτίμησαν την ένταση του ανέμου σε μποφόρ.
  • Παρατήρησαν του ουρανό και χαρακτήρισαν τη νεφοκάλυψη.
  • Συνέθεσαν το φυτολόγιο της Ποσειδωνίας.
  • Παρατήρησαν τα σκουπίδια της παραλίας και οργάνωσαν τα αποτελέσματα της έρευνας σε πίνακα.
  • Έμαθαν για τους τρόπους αλιείας (αειφορικοί και καταστρεπτικοί).
  • Διάβασαν την ιστορία του Αρίωνα και τη δραματοποίησαν.
  • Περιέγραψαν την παραλία του Κιάτου (τύπο ακτής, τύπο πυθμένα, κατάσταση βυθού, βλάστηση παραλίας, ανθρώπινες δραστηριότητες)
  • Γνώρισαν το κοράλλι «Dendrophyllia ramea» που είναι ένας κρυμμένος θησαυρός στον Κορινθιακό και τη σημασία του για το θαλάσσιο οικοσύστημα.


Οι μαθητές ήταν πολύ χαρούμενοι και ενθουσιασμένοι από τη συμμετοχή τους στο πλούσιο και γεμάτο εμπειρίες εκπαιδευτικό πρόγραμμα.  Πιστεύουμε ότι κατάφεραν να διαμορφώσουν θετικές στάσεις σε κάθε μορφή προστασίας και διατήρησης του θαλάσσιου περιβάλλοντος της περιοχής που ζουν!!!

Από τις εντυπώσεις των μαθητών και των μαθητριών: 

Στην χθεσινή μας εκδρομή στο Κιάτο περάσαμε πολύ ωραία γιατί κάναμε πολύ ωραίες δραστηριότητες. Μας έμαθαν πώς να κάνουμε ναυτικούς κόμπους και μας χώρισαν σε ομάδες, η δική μας ομάδα ήταν οι γλάροι. Γράψαμε για τα δελφίνια, τη ρύπανση του νερού και ψάξαμε λουλούδια στην ομάδα. Ορέστης και Νίκος

Όταν πήγα στο κέντρο περιβαλλοντικής εκπαίδευσης  έμαθα πολλά πράγματα για τον κορινθιακό κόλπο, για τα υπόγεια νερά, την Μεσόγειο θάλασσα, έμαθα πολλά πράγματα και μας άρεσε πάρα πολύ. 
Γιάννης και Δημήτρης

Έμαθα περισσότερα πράγματα για τη θάλασσα. Επίσης μου άρεσαν και οι κόμποι και έμαθα πολλά για τα ιστιοπλοϊκά. Κωνσταντίνος - Άγγελος

Στην εκδρομή εχθές περάσαμε τέλεια. Μάθαμε για  ένα καράβι και τα περισσότερα παιδιά ανέβηκαν πάνω στο καράβι. Μας έμαθαν για τον Κορινθιακό κόλπο. Μάθαμε από πού είναι ο βοράς, ο Νότος, μάθαμε για τον αέρα και μας είπαν να βρούμε διάφορα φυτά που μπορούν να ζουν στην θάλασσα και το αλάτι. 
Κρισέλντι - Δημήτρης

Στην χθεσινή μας εκδρομή που πήγαμε περάσαμε πολύ ωραία γιατί κάναμε, πολύ ωραίες δραστηριότητες. Αυτό που μου άρεσε περισσότερο ήταν που έμαθα να φτιάχνω με ένα σχοινί διάφορους κόμπους. 
Ελένη - Κωνσταντίνα

Η πρώτη δραστηριότητα που κάναμε ήταν να μετρήσουμε τη θερμοκρασία της θάλασσας, του αέρα και της αμμουδιάς. Μετά ξεκινήσαμε και βρίσκαμε λουλούδια της Ποσειδωνίας και μετά τα συγκεντρώσαμε και τα 9, τα μετρήσαμε και περάσαμε τέλεια! 
Κωνσταντίνα – Νικολέτα

Υπάρχουν πολλοί κόμποι και μερικοί από αυτούς είναι οι ναυτικοί. Υπάρχουν  πολλοί από αυτούς και μερικοί από αυτούς είναι ο σταυρόκομπος, ο γαϊδουρόκομπος, η καντηλίτσα, ο διπλόκομπος, το οχτάρι και άλλοι πολλοί. Χριστίνα

Η Ιστιοπλοΐα  είναι  ένα  τέλειο  άθλημα, το οποίο είναι  λίγο δύσκολο. Όταν είναι χειμώνας πρέπει  να φοράμε  την  στολή μας  και  πάντα  να φοράμε το σωσίβιο  μας. 
Θωμαΐτσα - Κατερίνα

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου