ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ & ΟΙ
ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ
Επίπεδο
|
Στόχος
|
Δεξιότητες
|
Προ-γραφή
|
Σχεδιασμός & οργάνωση
σκέψεων
|
- Κατανοεί αυτά που λέγονται.
- Εκφράζει τις σκέψεις του.
- Έχει αρκετές σχετικές εμπειρίες.
- Κάνει συσχετίσεις με άλλα γεγονότα και τις εμπειρίες του.
- Ανακαλύπτει ιδέες και θέματα.
- Εξηγεί ένα θέμα σε κάποιον/α.
- Ομαδοποιεί τις ιδέες και αποφεύγει άσχετες
ιδέες.
- Επικρατεί χρονική αλληλουχία και ακολουθία σε
αυτά που εκφράζει.
- Συμπεραίνει.
- Κάνει περιλήψεις.
- Επιθυμεί να επικοινωνήσει με το γραπτό λόγο.
|
Γραφή
|
Επιλογή σημασιολογικών,
συντακτικών & μορφολογικών
συστατικών
Εμπλουτισμός με
γραφοσυμβολικά συστατικά
|
- Επιλέγει το κατάλληλο λεξιλόγιο & τοποθετεί
τις λέξεις σε προτάσεις.
- Χρησιμοποιεί προτάσεις με νόημα, σωστές γραμματικές
& συντακτικές σχέσεις.
- Χρησιμοποιεί ποικίλες προτάσεις.
- Έχει υψηλό επίπεδο φωνολογικής ενημερότητας.
- Ανακαλεί σχήματα & μορφές γραμμάτων.
- Βάζει σημεία στίξης & χρησιμοποιεί κεφαλαία.
|
Μετα-γραφή
|
Έλεγχος περιεχομένου
Έλεγχος δομής
Έλεγχος γραφο-συμβολικών
χαρακτηριστικών
|
- Εντοπίζει ασάφειες.
- Συμπληρώνει λεπτομέρειες.
- Αναγνωρίζει τη βασική και τις δευτερεύουσες
ιδέες.
- Διαγράφει το άσχετο υλικό.
- Εμπλουτίζει το λεξιλόγιο.
- Επανεξετάζει τις λανθασμένες προτάσεις.
- Συνδέει λέξεις & προτάσεις.
- Τοποθετεί τα σημεία στίξης & τα κεφαλαία
γράμματα.
- Ελέγχει την ορθογραφία.
- Βελτιώνει τη γενική εμφάνιση.
|
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ
Παντελιάδου, Σ., (2000), Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτική Πράξη. Ελληνικά Γράμματα.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου