Κυριακή 12 Μαΐου 2019

Κατάκτηση της γραφηματικής δεξιότητας


ΤΑ ΣΤΑΔΙΑ ΤΗΣ ΓΡΑΦΗΣ & ΟΙ ΑΠΑΙΤΟΥΜΕΝΕΣ ΔΕΞΙΟΤΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΚΤΗΣΗ ΤΗΣ

Επίπεδο
Στόχος

Δεξιότητες
Προ-γραφή
Σχεδιασμός & οργάνωση σκέψεων
  • Κατανοεί αυτά που λέγονται.
  • Εκφράζει τις σκέψεις του.
  • Έχει αρκετές σχετικές εμπειρίες.
  • Κάνει συσχετίσεις με άλλα  γεγονότα και τις εμπειρίες του.
  • Ανακαλύπτει ιδέες και θέματα.
  • Εξηγεί ένα θέμα σε κάποιον/α.
  • Ομαδοποιεί τις ιδέες και αποφεύγει άσχετες ιδέες.
  • Επικρατεί χρονική αλληλουχία και ακολουθία σε αυτά που εκφράζει.
  • Συμπεραίνει.
  • Κάνει περιλήψεις.
  • Επιθυμεί να επικοινωνήσει με το γραπτό λόγο.

Γραφή
Επιλογή σημασιολογικών, συντακτικών  & μορφολογικών συστατικών






Εμπλουτισμός με γραφοσυμβολικά συστατικά
  • Επιλέγει το κατάλληλο λεξιλόγιο & τοποθετεί τις λέξεις σε προτάσεις.
  • Χρησιμοποιεί προτάσεις με νόημα, σωστές γραμματικές & συντακτικές σχέσεις.
  • Χρησιμοποιεί ποικίλες προτάσεις.
  • Έχει υψηλό επίπεδο φωνολογικής ενημερότητας.

  • Ανακαλεί σχήματα & μορφές γραμμάτων.
  • Βάζει σημεία στίξης & χρησιμοποιεί  κεφαλαία.

Μετα-γραφή
Έλεγχος περιεχομένου






Έλεγχος δομής



Έλεγχος γραφο-συμβολικών χαρακτηριστικών
  • Εντοπίζει ασάφειες.
  • Συμπληρώνει λεπτομέρειες.
  • Αναγνωρίζει τη βασική και τις δευτερεύουσες ιδέες.
  • Διαγράφει το άσχετο υλικό.
  • Εμπλουτίζει το λεξιλόγιο.

  • Επανεξετάζει τις λανθασμένες προτάσεις.
  • Συνδέει λέξεις & προτάσεις.

  • Τοποθετεί τα σημεία στίξης & τα κεφαλαία γράμματα.
  • Ελέγχει την ορθογραφία.
  • Βελτιώνει τη γενική εμφάνιση.


ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ


Παντελιάδου, Σ., (2000), Μαθησιακές Δυσκολίες και Εκπαιδευτική Πράξη. Ελληνικά Γράμματα. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου