Κυριακή 20 Μαΐου 2018

Θετική επίδραση της εκμάθησης μουσικών οργάνων στην επίτευξη ακαδημαϊκών στόχων

Τα ευρήματα μιας πρόσφατης μελέτης από τη Δρ. Susan Hallam, Καθηγήτρια των Επιστημών Αγωγής και της Μουσικής Ψυχολογίας στο Ινστιτούτο Εκπαίδευσης Kevin Rogers του Hampshire Music Service δείχνουν ότι οι νέοι που παίζουν ένα μουσικό όργανο απολαμβάνουν μεγαλύτερη πρόοδο και καλύτερα ακαδημαϊκά αποτελέσματα από όσους κάνουν δεν ασχολούνται με την εκμάθησή του, με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο για όσους παίζουν κάποιο μουσικό όργανο για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Η μελέτη βασίστηκε σε υπάρχοντα στοιχεία από τρία σχολεία δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στην Αγγλία και συνέκρινε την επίδοση 608 νέων στην ηλικία των 11 και 16 ετών.

Από αυτούς, 493 μαθητές (81%) δεν έμαθαν να παίζουν ένα μουσικό όργανο ή δεν είχαν φωνητική διδασκαλία στο σχολείο, ενώ 115 μαθητές (19%) πληρούσαν τις παραπάνω συνθήκες. Από εκείνους που έμαθαν να παίζουν ένα μουσικό όργανο, 55 είχαν αρχίσει εδώ και τρία χρόνια την εκμάθηση και 60 είχαν αρχίσει εδώ και τέσσερα ή πέντε χρόνια.

Οι ερευνητές συνέλεξαν τις βαθμολογίες των μαθητών στα μαθηματικά και τις αγγλικές εξετάσεις που έγιναν στην ηλικία των 11 ετών, καθώς και στοιχεία σχετικά με το αν έπαιζαν ένα μουσικό όργανο και αν ναι, πόσο καιρό έπαιζαν. Στη συνέχεια χρησιμοποίησαν τα αποτελέσματα του GCSE (Γενικό Πιστοποιητικό Σχολικής Εκπαίδευσης, μια εθνική εξέταση που γίνεται στην ηλικία των 16 ετών στο Ηνωμένο Βασίλειο), για να αξιολογήσουν την επίδοση κάθε σπουδαστή.
Η μελέτη δείχνει ότι η αναπαραγωγή ενός μουσικού οργάνου βελτιώνει την απόδοση στις εθνικές εξετάσεις και ότι ο αντίκτυπος είναι μεγαλύτερος όσο περισσότερο ένας νέος άνθρωπος παίζει ένα μουσικό όργανο. 

Βιβλιογραφία:
https://www.cambridge.org/core/journals/british-journal-of-music-education/article/div-classtitlethe-impact-of-instrumental-music-learning-on-attainment-at-age-16-a-pilot-studydiv/F439F0A77A79858988B66C172FF5CC72/core-reader

https://www.musicmark.org.uk/news/the-impact-of-instrumental-music-learning-on-attainment/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου