Η Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία εορτάζεται στις 3 Δεκεμβρίου από το 1992, δεδομένου ότι τη συγκεκριμένη ημέρα υιοθετήθηκε από τη Γενική Συνέλευση του ΟΗΕ το Πρόγραμμα δράσης για τα ΑμΕΑ.
Στην Ελλάδα η 3η Δεκεμβρίου καθιερώθηκε με τις διατάξεις του Ν.2430/96 ως Εθνική Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία με στόχο να υπενθυμίζει στις κυβερνήσεις, στους οργανισμούς και στις κοινωνίες να εστιάσουν την προσοχή τους στα δικαιώματα και τις δυνατότητες των ανθρώπων με αναπηρία. Ειδικότερα, στοχεύει στην ευαισθητοποίηση, την κατανόηση σε θέματα αναπηρίας και στην κινητοποίηση για υποστήριξη και ευημερία των ατόμων με ειδικές ανάγκες.
Στους μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες παρέχεται ειδική εκπαίδευση, η οποία επιδιώκει:
α) την ανάπτυξη της προσωπικότητάς τους,
β) τη βελτίωση των ικανοτήτων και δεξιοτήτων, ώστε να καταστεί δυνατή η ένταξη ή επανένταξή τους στο κοινό εκπαιδευτικό σύστημα και κατ’επέκταση στο κοινωνικό σύνολο,
γ) την επαγγελματική τους κατάρτιση και τη συμμετοχή τους στην παραγωγική διαδικασία,
δ) την αποδοχή τους από το κοινωνικό σύνολο και την ισότιμη κοινωνική τους εξέλιξη και
ε) τη διασφάλιση της αυτόνομης συμμετοχής των Ατόμων Με Αναπηρία στην οικογενειακή, επαγγελματική, κοινωνική και πολιτισμική ζωή.
Την Παρασκευή 2 Δεκεμβρίου στην τάξη μας, επισημάνθηκαν οι ανάγκες και τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρία, για ουσιαστική μετοχή των ΑμεΑ σε όλες τις εκφάνσεις της κοινωνικής και σχολικής ζωής χωρίς περιορισμούς.
Καταλήξαμε στο συμπέρασμα ότι
όλοι θέλουμε ένα Σχολείο που καλλιεργεί
την αλληλεγγύη, την αποδοχή και τον σεβασμό.
Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε ένα μέρος της ταινίας "Το καναρινί ποδήλατο" που είναι αρκετά ρεαλιστική, αφού απεικονίζει τυπικές εκφάνσεις ελληνικού σχολείου.
Υπόθεση της είναι η προσπάθεια ενός νεοδιοριζόμενου δασκάλου σε σχολείο της Αθήνας να βοηθήσει ένα μαθητή της έκτης δημοτικού με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες-δυσλεξία, που όλοι θεωρούν χαμένη υπόθεση, προκαλώντας τη δυσαρέσκεια των άλλων συναδέλφων του καθώς εκδηλώνει τις παιδαγωγικές του ανησυχίες, τις ιδέες του και τους προβληματισμούς του.
Με ιδιαίτερη έγνοια και φροντίδα, με συστηματική εξατομικευμένη παρέμβαση, καινοτόμες διδακτικές δράσεις και παιδαγωγικές ενίσχυσης, ο δάσκαλος προσπαθεί να φέρει τον μαθητή σε επαφή με την γνώση. Ο δάσκαλος ενισχύεται ο ίδιος στην προσπάθειά του για την υποστήριξη του μαθητή, όταν διαπιστώνει, πάλι τυχαία και εκτός σχολείου, ότι ο μαθητής έχει μόνος του συναρμολογήσει ένα θαυμάσιο καναρινί ποδήλατο.
Άραγε, το σχολείο καταγράφει και αξιοποιεί αυτά που μπορούν και κάνουν οι μαθητές, πέρα από τις επίσημες εκδοχές γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων του αναλυτικού προγράμματος;
Άραγε, το σχολείο καταγράφει και αξιοποιεί αυτά που μπορούν και κάνουν οι μαθητές, πέρα από τις επίσημες εκδοχές γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων του αναλυτικού προγράμματος;
Τέλος, παρακολουθήσαμε την ταινία μικρού μήκους "Άπλωσε το χέρι" (Reach out your hand).
Μια τρυφερή ταινία μικρού μήκους με θέμα τη διαφορετικότητα και τον σχολικό αποκλεισμό, που δημιούργησαν οι μαθητές της Στ' τάξης του 7ου Δημοτικού Σχολείου Πρέβεζας, η οποία διακρίθηκε κερδίζοντας το Β΄ βραβείο ταινίας Μυθοπλασίας στον 2ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «Ένας πλανήτης… μια ευκαιρία».
Μια τρυφερή ταινία μικρού μήκους με θέμα τη διαφορετικότητα και τον σχολικό αποκλεισμό, που δημιούργησαν οι μαθητές της Στ' τάξης του 7ου Δημοτικού Σχολείου Πρέβεζας, η οποία διακρίθηκε κερδίζοντας το Β΄ βραβείο ταινίας Μυθοπλασίας στον 2ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Ταινιών Μικρού Μήκους «Ένας πλανήτης… μια ευκαιρία».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου